Jak dobrać odpowiednie media społecznościowe dla promocji własnej marki?

innoWWWation.pl > Blog > Social Media > Jak dobrać odpowiednie media społecznościowe dla promocji własnej marki?

Media społecznościowe w obecnych czasach są jednym z najbardziej efektywnych sposobów na komunikowanie się z klientem i przestawienie własnej marki. Należy jednak pamiętać, że źle dobrane oraz wykorzystywane narzędzia mogą przynieść więcej złego niż dobrego.

Kluczową sprawą jest aby media społecznościowe dobrać zgodnie z ich przeznaczeniem, tak aby odpowiadały prowadzonej przez nas działalności, a także oferowanej usługi.w

W celu wybrania odpowiedniego kanału komunikacji powinniśmy odpowiedzieć na poniższe pytania:

1. Który z kanałów wykorzystuje Twoja grupa docelowa?

2. Co jest celem obecności marki na wybranym kanale?(sprzedaż produktów, budowanie zaufania, budowanie świadomości marki)

3. Czy kontent który planujesz publikować będzie pasował do wybranego kanału?

4. Czy będziesz w stanie umieszczać treści regularnie?

 

Który kanał dla kogo?

Wszystkie serwisy społecznościowe mają swoją metodologię działania, mają również wady i zalety. To właśnie patrząc na to co będziemy chcieli przekazywać odbiorcom powinno pomóc nam podjąć decyzję z jakiego kanału skorzystać. Dalej po krótce przybliżę wybrane media społecznościowe.

 

Facebook

W naszym kraju z internetu korzysta w przybliżeniu 28 mln użytkowników. Z tej grupy ludzi, blisko 70% ma dostęp do internetu, natomiast połowa tej grupy aktywnie korzysta z portali społecznościowych(niemal że każda osoba posiada konto na FB)

Portal ten początkowo był stworzony w celach rozrywkowych, natomiast okazało się że daje nam, niemal nieograniczone możliwości promowania i rozwijania biznesu. Z pewnością jest to kanał, który warto posiadać. Facebook stwarza nam dużą szansę na dotarcie do klienta.

A więc dla kogo Facebook? Z pewnością dla firm które zakładają z góry, że będą prowadziły rozbudowaną oraz długo trwałą komunikację z potencjalnym przyszłym klientem. Dzięki temu narzędziu możemy budować doskonałe relacje z klientami a także budować swoje dobre imię i markę.

 

To jeszcze nie koniec

Dzięki uzupełnionej wizytówce w Google+ w wynikach wyszukiwania obok nazwy firmy pojawią się również informację na jej temat. Im więcej informacji, tym większy ma to wpływ na odbiór firmy przez potencjalnego klienta.

 

Youtube

Youtube w Polsce to druga grupa pod względem liczby założonych kont, jest to prawie 19 mln. Jego ogromna popularność jak również zasięg, dają mu wiele atutów wspomagających budowanie marki.

Jest to portal który jest skierowany do firm posiadających content wideo. Jeżeli już chcemy wniknąć w grupę odbiorców Youtube warto zainwestować w pliki odpowiedniej jakości, tak aby odbiorca mógł „zawiesić oko”.

Na kanale tym duża część odbiorców poszukuje filmów w których możemy zobaczyć content instruktażowy, opisujący pewne doświadczenia, które mogą wykorzystać inni odbiorcy.

Google Plus

Serwis ten w Polsce nie jest doceniany, aczkolwiek posiada niemalże dwa razy większą bazę użytkowników niż Twitter.

Głównym powodem dla którego powinniśmy wybrać ten kanał jest pozycjonowanie. Wizytówka którą możemy umieścić w G+ poprawiają widoczność w wyszukiwarce. G+ skupia grupę ludzi która jest zafascynowana rozwiązaniami Google, działającymi w tematyce SEO, SEM etc…

 

Twitter

Na świecie posiada szeroką grupę odbiorców, których jest blisko 300 mln. W Polsce około 10% tych użytkowników, przykładając inne kanały przekazu może wydawać się że jest to niewiele ludzi.

Kanał ten jest, kanałem którym możemy przekazać w sposób błyskawiczny wiadomość do 140 znaków. Twitter to świetne narzędzie do przekazu wiadomości tekstowych, które możemy w sposób błyskawiczny umieścić w sieci. Kanał ten wykorzystują również dziennikarze, politycy, a także młodzież.

 

Instagram

Instagram jest kanałem społecznościowym z którego korzystamy przede wszystkim przy pomocy aplikacji mobilnej. Daje on nam takie możliwości jak robienie, edycję oraz umieszczanie zdjęć. Jest to lustrzane odbicie kanału o którym pisałem powyżej, a mianowicie „Twittera”. Tam umieszczaliśmy tekst, natomiast tutaj zdjęcia.

Z Instagrama w Polsce korzysta ok. 2.5 mln ludzi. Może okazać się świetnym narzędziem do przekazania treści graficznych. Serwis jest wykorzystywany przede wszystkim przez osoby młode, posiadające przy sobie smartfon. Trafiają tutaj treści związane z modą, designem jak również jedzeniem.

 

Pinterest

Jest to kanał bardzo zbliżony do Instagrama, królują tutaj treści graficzne, są one nie ograniczone rozmiarem. Możemy w ich opisach umieszczać linki dzięki którym możemy dzielić treści na tablice tematyczne. Z osób które korzystają z tego sposobu komunikacji 80% stanowią kobiety.

A więc podsumujmy. Jak widać w obecnych czasach, budowanie marki bez korzystania bez mediów społecznościowych nie ma możliwości. Należy jednak zwracać uwagę w jakim kierunku będą skierowane Nasze działania, jak również który kanał będzie docelowym.

W przypadku złych wyborów moglibyśmy sobie zaszkodzić, a nie pomóc.

 

%d bloggers like this: