Marketing szeptany – SEO

innoWWWation.pl > Blog > Pozycjonowanie stron > Marketing szeptany – SEO

Zdecydowana większość osób ze specjalizacji SEO nie rozumie do końca na czym polega marketing szeptany. Miejmy na uwadze, że działania spamerskie nie są utożsamiane z buzz marketingiem. Co tak na prawdę kryje się pod różnymi technikami szeptania internetowego? Czy pozyskiwanie linków dzięki nim jest skuteczne? Postaramy się sprawnie rozwikłać tą niejasność.

Marketing szeptany

Jest to odłam marketingu, który ma na celu dotarcie do potencjalnego odbiorcy z popularyzowanymi treściami dzięki wszelakim dyskusjom prowadzonym w Internecie. Marketing szeptany może być administrowany ostentacyjnie, przez właściciela danej marki lub niejawnie, inne konta użytkowników. (zdarzają się fikcyjne, utworzone z premedytacją na wymagania swoich ściśle ustalonych działań)

Zadania marketingu szeptanego

  • profesjonalne udzielanie się w różnych dyskusjach aby wywołać pozytywne opinie
  • manipulacja konwersacji o produkcie bądź danej usłudze
  • wzbudzenie afirmatywnych reakcji potencjalnych konsumentów
  • rozwiązywanie problemów pożądanej kategorii
  • budowa wizerunku i zaufania

Marketing szeptany w pozycjonowaniu

Intensywne udzielanie się na forach, nie jest trywialnym sposobem na pozyskiwania linków.  Zasięg i moc takich linków jest dość ograniczona. Szeptanie wykorzystuje się w formie dopełnienia całości pozycjonowania, aczkolwiek pozytywne efekty są wymierne do działań. Indeksowanie podstron jest wyraźnie szybsze, gdy trzymamy się kilku zasad:

  • linkujemy z wątków powiązanych tematycznie
  • linkujemy podstrony (np. z artykułami), a nie stronę główną
  • dokonujemy selekcji fora i wybieramy tematyczne do danej branży
  • wykorzystujemy linki „gołe”
%d bloggers like this: