Sezonowa strategia – co to właściwie oznacza?

innoWWWation.pl > Blog > Pozycjonowanie stron > Sezonowa strategia – co to właściwie oznacza?

Jak wiemy, na rynku istnieje wiele branż, dla których okresem najbardziej dochodowym są wybrane sezony w ciągu roku. W takim czasie zainteresowanie produktami lub też usługami wybranej firmy wzrasta od kilku do kilkunastu razy porównując do czasu poza sezonem. Niestety duże gro właścicieli firm zapomina o tym fakcie i zbyt późno podejmuje decyzję o pracy nad swoją stroną www.

Po pierwsze – analiza

Jednym z pierwszych kroków jakie musimy podjąć przed rozpoczęciem prac przy stronie jest analiza strony, branża pod którą ta strona jest przygotowana co następnie pozwoli nam obrać odpowiednią strategię, która może dać efekty. Na takim etapie określamy również jaki sezon będzie dla nas optymalnym pod kątem zapotrzebowania na zwiększony ruch. Przykładowe narzędzie, które może nam pomóc w określeniu czasu w, którym nasze produkty/usługi mogą się lepiej sprzedać jest narzędzie Google Trends. To właśnie to narzędzie przedstawi nam trend na konkretną frazę.

Po drugie – kiedy rozpocząć działania?

Jak już pisaliśmy w jednym z poprzednich postów pozycjonowanie to proces długotrwały w, którym ciężko określić moment ‚wstrzelenia się’ w odpowiedni okres czasu. Do działań pozycjonujących potrzebujemy czasu, jak również musimy wykonać wiele działań idących ze sobą w parze. Dlatego też działania pozycjonowania zalecamy wykonywać z dużym wyprzedzeniem czasowym, tak abyśmy nie byli rozczarowani brakiem efektów.

Po trzecie – warto wiedzieć

W chwili kiedy działania pozycjonowania nie przyniosły oczekiwanych efektów a mamy jeszcze odrobinę czasu, możemy skorzystać z takiego narzędzia jak „Google Adwords”.  Jest to narzędzie, które może się sprawdzić w chwili kiedy potrzebujemy pozycjonować się sezonowo, jak również oczekujemy szybszych efektów aniżeli te które pozyskamy wdrażając tradycyjne metody pozycjonowania.  Reklamy z tego typu narzędzi są widoczne w chwili uruchomienia kampanii reklamowej. Opłaty w tym sposobie reklamy są naliczane np. za kliknięcie w reklamę naszej strony, natomiast koszt kliknięcia jest liczony sprawdzając jak konkurencyjna jest konkretna fraza.

Na koniec

Najlepszym rozwiązaniem, jak również najbardziej stabilnym, jest prowadzenie działań pozycjonujących przez cały rok. Dzięki czemu optymalnie wykorzystamy potencjał naszej firmy. W chwili kiedy jest niski sezon na nasze usługi/produkty, możemy w sposób delikatny obniżyć poziom działań ale tak żeby go całkiem nie zaniedbywać, ponieważ może się trafić sytuacja w, której jednak ktoś kto nie lubi jeździć na nartach, może będzie chciał przyjechać w góry latem, po to aby spacerować.. Wtedy może akurat wynajmie noclegi u nas, nie u konkurencji.

%d bloggers like this: