Social media a realny wpływ na SEO?

innoWWWation.pl > Blog > Pozycjonowanie stron > Social media a realny wpływ na SEO?

Social media a realny wpływ na SEO?

W obecnych czasach można śmiało powiedzieć, że kiedy chcesz być widoczny w internecie, musisz być aktywny również w social mediach. A dlaczego? A mianowicie dlatego, że dzięki nim możesz w prosty i szybki sposób poinformować Twoich przyszłych potencjalnych klientów o swojej działalności, ta informacja dotrze do nich w bardzo krótkim czasie.

Samo istnienie profilu własnej firmy na portalach społecznościowych, oczywiście nie spowoduje jeszcze, iż portal Twojej firmy będzie miał lepsze wyniki w Goole, aczkolwiek w chwili kiedy będą na nim regularnie umieszczane nowe, ciekawe treści, znacznie to ułatwi proces pozyskiwania nowych fanów Naszej marki, a to dzięki temu możemy podbudować nasze działania SEO.

 

Co o tym wszystkim mówi sam Google?

Pracownicy Google wypowiadając się na temat związku prowadzenia akcji marketingowych na portalach społecznościowych a wzrostu wartości strony internetowej mówią jasno, że takie aktywności nie mają żadnego związku z pozycją strony w wyszukiwarce Google. Sygnały jakie są otrzymywane z portali społecznościowych są subiektywne i ciężko je wyodrębnić.

Inną ważną rzeczą jest że „media społecznościowe” jak sama nazwa wskazuje, zostały stworzone dla ludzi, nie robotów. Ale nie oznacza to tego ze nie warto prowadzić działań właśnie na nich.

 

A więc dlaczego warto?

Może w samym Google nie uzyskamy zbyt spektakularnych wyników, pozycja Naszej strony znacząco się nie poprawi, ale z pewnością umocni pozycję firmy jeżeli chodzi o zaufanie do marki. Im więcej sygnałów z wiarygodnych źródeł otrzyma Google o firmie tym częściej będzie chciał wyświetlać wyniki z nią związane w wynikach. Firma, która udziela się w mediach społecznościowych utwierdza użytkowników w przekonaniu o dużej wiarygodności.

Oprócz samego budowania zaufania portale społecznościowe mogą nam pomagać również w pozycjonowaniu dzięki pozyskanym linkom naturalnym. Niektóre linki, odnoszące do strony same w sobie są wartościowe jak np linki z Google+. Drugą istotną sprawą jest to że dzięki umieszczeniu postu w social mediach możemy wywołać przekazywanie między sobą takiego posta dzięki czemu istnieje szansa trafienia go do zewnętrznych źródeł np. może trafić na fora tematyczne. Takie linki wpływają pozytywnie na SEO.

 

To jeszcze nie koniec

Dzięki uzupełnionej wizytówce w Google+ w wynikach wyszukiwania obok nazwy firmy pojawią się również informację na jej temat. Im więcej informacji, tym większy ma to wpływ na odbiór firmy przez potencjalnego klienta.

 

Nie powinniśmy myśleć tylko o pozycjonowaniu

Sama aktywność w social nie powinna być prowadzona tylko pod kątem SEO, głównym powodem powinna być chęć zbudowania wiarygodności marki, oraz zyskania w oczach przyszłych klientów. Dzięki odpowiednim działaniom w social mediach możemy poprawić konwersję, dzięki rozpoznawaniu marki. Na social mediach możemy również prowadzić działania promocyjne firmy, jej produktów. Dzięki temu, że social media stały się wszech obecne same w sobie są również wyszukiwarkami treści.

Jakie więc wnioski powinniśmy wyciągnąć?

Wzmożona aktywność w social mediach w połączeniu z działalnością pod SEO korzystnie wpływa na budowanie wizerunku firmy, co przyniesie w przyszłości wymierne korzyści w postaci dużej rzeszy pozyskanych klientów.